close

my-best-friends-wedding  

 (圖片轉自網路)

 

新娘不是我 My Best Friend's Wedding

演員:茱莉亞羅勃茲 (Julia Roberts)

 

這部年輕時期的經典愛情電影,英文名字直譯為我最好朋友的婚禮
很明顯的又是個男女是否有純友誼這件事兒,男主角 Michael 一直愛著女主角 Julianne,直到有天宣布自己要結婚惹,登愣~女主角恍然大悟自己愛著的是燈火闌珊處的這位好朋友阿,於是開始計畫 get him back!


當年雖然很喜歡這部電影,不過到今年我才真的懂了這感覺。
是的,老娘今年初參加了我最好朋友的婚禮,差別只在於我不愛他且他也不愛我這樣。
以及婚禮結束我雖然很想給好朋友一個 big hug,但你知道的,不~行~只好以一個眼神交會作為散場的擁抱。

那晚,一直想起片中的這首歌

some day, when im awfully low, when the world is cold....
I will feel a glow just thinking of you... and the way you look tonight

 

Julianne & Michael 在船上跳著舞,哼著這首歌~

 

婚禮上把這首他們的歌借給了 Kimberly & Michael~

 

The Way You Look Tonight

Some day, when I'm awfully low,
When the world is cold,
I will feel a glow just thinking of you
And the way you look tonight.

Yes you're lovely, with your smile so warm
And your cheeks so soft,
There is nothing for me but to love you,
And the way you look tonight.

With each word your tenderness grows,
Tearing my fear apart
And that laugh that wrinkles your nose,
It touches my foolish heart.

Lovely, never, ever change.
Keep that breathless charm.
Won't you please arrange it ?
Cause I love you, just the way you look tonight.

Mm, mm, mm, mm,
Just the way you look to-night.

 

延伸閱讀 : 真愛挑日子 One Day : One day, someday

延伸閱讀 : 求婚大作戰 - 懊悔的回到過去,可以改變什麼?

 

 

arrow
arrow

    cestirene 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()